tisdag 12 juli 2011

Swedish time

Writing in Swedish, just because I feel like it... :)



Livet är en stor gåta. Egentligen inte. Jag vet exakt vad jag vill, hur jag ska ta mig dit och med vad och vem. Ändå är det något som stoppar mig. Eller någon snarare. Jag står i vägen för mig själv. Det media, samhället och alla runtomkring mig har predikat för mig alla dessa år har äntligen nått mig. Jag är min största fiende. Och hur vill dom jag ska bli av med mig själv? Ändra på mig. Fly från mig själv och den jag är egentligen är till att bli en del utav den ideal dom har suttit upp för hur vi alla ska se ut, prata, bete oss. Sjukt. Nu babblar jag bara. Trying to make sense out of nonsense. Blandar engelska och svenska, allting o-organiserad, hur man än stavar till det. Men är det inte the beauty of life? Att allting är en stor mess. Vissa dagar vaknar man upp och man orkar bara inte hantera eller deal with it. Och så har vi lyckans dagar då man bara vaknar upp och allting är solklart. Livet är verkligen stor gåta. Egentligen inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar